Montessori foglalkozás

A Montessori-nevelés sajátossága a csendjáték vagy csendlecke. A csend megtapasztalása a gyermek számára élményt jelent. Az óvodában játékként vagy játékos feladatként élik meg a gyerekek.

Montessori pedagógiai gyakorlata során rájött arra, hogy a gyermekek számára milyen fontos, ha megtanulják a teljes csendet megteremteni, megtartani és élvezni. A pedagógus valamilyen jeladással (suttogással vagy halk zenével) jelzi, hogy csendjáték következik. A csend hallgatása élmény. Megfigyelhetik, hogy tökéletes csend nincs.Szemüket becsukva meghallgatják a finom zörejeket, átélik a belső nyugalmat. A csend és a hallgatás megtanulása és gyakorlása a gyermekektől erőfeszítést kíván, le kell küzdeniük saját mozgásingerüket, önfegyelmet kíván.

A csend „megtartása” jó játék, pozitív élmény, a csoportnak közös sikerélményt nyújt. A csendgyakorlat fejleszti a hallást és a többi érzékszervet. A csend és a halk beszéd jellemzi a gyerekcsoport tevékenykedését is, segíti az elmélyedt játékot. A járásgyakorlat a csendjáték szerves része. A körön végigmenni lassan, lábfejüket mindig egymás elé rakva, egyensúlyukat megtartva komoly feladat. A vékony vonalon járás erős mozgáskoordinálást és koncentrációt követel a gyermektől. Nehezíti ezt, ha valamilyen feladatot is kap járás közben. A csendleckét élvezik a gyerekek, jó játéknak tartják. Önfegyelemre, önkontrollra tanít, elősegíti a harmonikus, szép mozgásfejlődését és nem utolsó sorban a közös élmény, a közösség összetartozását is erősíti.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress