Iskola-előkészítő
A kiscsoportokban megvalósuló foglalkozás nagyobb lehetőséget nyújt a differenciálásra. Így egyénre szabottan nagyobb hangsúlyt kaphatnak különböző kiemelt területek, és az elmaradt képességek felzárkóztatása lehetővé válik.
Karate
A Csemeteház Óvodában a gyermekek egyik választható programja a Shotokan Karate óra. A karate foglalkozásokat a Toranoko Karate Sportegyesület egyik oktatója tartja. Az egyesület tagja a Magyar Karate Szakszövetségnek, valamint a Shotokan Karate-Do International Hungary szövetségének.
Az edzések célja a gyerekek ügyességének, koordinációs- és kondicionális képességeinek fejlesztése. Az óvodáskorú gyermekek játékos formában edzenek és így sajátíthatják el a karate alapjait. Ezáltal megszeretik a mozgást és felkészülnek a magasabb szintű technikák gyakorlására. A karate rendszerezett mozgása nemcsak a testet fejleszti, hanem elősegíti a logikus gondolkodást, önfegyelemre és kitartásra tanít, önbizalmat ad. Az edzések során a gyerekek magukba szívják a karate szellemiségét.
A karate mozgás kiemelten fejleszti:
• Kognitív képességeket
• Elősegíti a gyors döntést és a változó környezethez való alkalmazkodást
• Állóképességet
• A törzs izmok megerősödését, ezzel hozzájárul a helyes testtartáshoz
• Egyensúlyt
• Koordinációt
• Jobb és bal irány helyes használatát
• Fegyelmet
• Kitartást
Az óra menete:
Az edzés időtartama 40 perc. Havonta az edző tájékoztatja a szülőket/óvónőket a foglalkozáson történtekről és értékeli a gyermekek teljesítményét.
• Ráhangolás
• Rövid, játékos bemelegítés
• Átmozgató gimnasztika
• Megismert gyakorlatok, technikák átismétlése
• Új technikák megismerése, gyakorlása
• Erőfejlesztő gyakorlatok
• Játék
• Levezető gyakorlatok, nyújtás
Az edzést Ujfalusiné Benedek Mária 3. danos mester tartja.
3 éves kortól várunk minden sportolni vágyó gyermekeket!
Alapozó Terápia:
Az Alapozó terápia egy komplex, mozgásfejlesztésen alapuló torna, mely hatással van az idegrendszer érésére és ezáltal segíti a gyermek fejlődését. A gyermekeknél újraindítjuk az emberi mozgásfejlődés állomásait, ezzel biztosítjuk az agy kompenzációs, fejlődésbeli lehetőségét. A gyermekeket a fejlesztés során igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el. A mozgásalap kiegészül fejlesztő pedagógiai módszerekkel és ezzel lesz teljes. (tér, idő, emlékezet, ritmus, labdagyakorlatok stb.) A fejlesztés megkezdése előtt szükséges egy részletes mozgásfelmérés.
A fejlesztő torna ajánlott az 5 éves kortól:
· Nagycsoportos óvodásoknak az iskolára való felkészülésben
· Fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknak
· Nagymozgás, finommotorika, mozgáskoordináció fejlesztésére
· Anyanyelvi készségproblémás gyermekeknek (megkésett beszédfejlődés, diszlexia – diszgráfia veszélyeztetettség esetén, kiejtési hibával, pöszeséggel küzdő gyermekeknél)
· Emlékezet, időbeli tájékozottság fejlesztésére
· Dominancia problémás gyerekeknek, jobb és a baloldal kialakítására és megerősítésére
· Rugalmasság, egyensúly, térbeli tájékozódás fejlesztésére
· Iskolás gyermekeknek, a tanuláshoz szükséges készségeik fejlesztésére
· Diszlexiánál, alaki diszgráfiánál – az olvasás és/vagy az írás alaki részének gyengeségénél.
· Azoknál az organikus eredetű túl-, vagy alulmozgásos – figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a szülés körül károsodás keletkezett.
· Minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból.
Az Alapozó Terápia célja:
· A gyermek sikeresen kivitelezze a különböző mozgáselemeket az egyszerű mozgásoktól az összetett, sorozatokból álló, bonyolult mozgásokig.
· Megtanulja és elsajátítsa a fejlett koordinációt igénylő feladatokat.
· Biztosan tájékozódjon saját testén, térben, és időben.
· Automatizált szinten végrehajtsa a több irányú figyelmet igénylő feladatokat.
· Fejlődjön megfelelően az általános nagymozgásokban, a kézügyességet igénylő feladatokban és ennek kivitelezésének alapjául szolgáló finommotorikában.
· A stabil jobb-, vagy baloldali dominancia kialakítása és megerősítése.
· Javuljon a gyermekek önértékelése, feladatra összpontosítása, és alkalmazkodó képessége is.
· Logikus gondolkodás, feladattudat és feladattartás kialakítása.
Fejlesztő torna
A Csemeteházban olyan szakember által összeállított szenzomotoros tornát tartunk, melynek során elemi mozgásformák és játékos feladatokon keresztül fejlesztjük a gyermekeket. A torna fő célja a nagymozgások fejlesztése, ezen kívül fejlődik a gyermekek egyensúlyérzéke, mozgáskoordinációja és térbeli tájékozódása is. Megtanulják testrészeik nevét és a saját testükön való tájékozódást. Heti 2 alkalommal az irányított foglalkozáson sok mondókát-éneket tanulunk, ezzel fejlődik a gyermekek ritmusérzéke, emlékezete, valamint szókincsük is bővül.
Együtt játszanak, fogócskáznak, akadálypályákon mennek keresztül, mely segíti a gyermekek közötti jó kapcsolat kialakulását és a beilleszkedést. A tornán trambulint, hintát, gördeszkát, nagylabdát, alagutat és sok más eszközt használunk. A szülőknek lehetősége van szakemberrel konzultálni gyermekük fejlődésével kapcsolatban.
Néptánc foglalkozás
A néptánc foglalkozás egy zenés-táncos program, ahol a gyermekek különböző hangszerekkel is megismerkedhetnek. Ritmus érzék és zenei hallás fejlesztése, az aktuális ünnepekhez és
hagyományokhoz kapcsolódó gyermekdalok tanulása, heti rendszerességgel.
Angol foglalkozás
Az angol foglalkozásokon játékos gyermekdalokat és mondókákat tanulunk, melyeken keresztül szeretnénk megismertetni az angol nyelvet. Az életkorukhoz igazodó foglalkozásokon megtanulhatják az alapszókincs elsajátítását, színeket, testrészeket, állatok nevét és még sok minden mást! Érdemes már fiatal korban megismertetni a gyermekeket az angol nyelvvel, hiszen tökéletes megfigyelő képességük van, megjegyeznek és leutánoznak bármit, amit látnak vagy hallanak, és ez képezi a korai nyelvtanulás alapját. Élvezik, érdeklődéssel hallgatják az új nyelvet, és előszeretettel gyakorolják nap, mint nap.